lørdag den 23. juni 2012

Hjemmelavet remoulade - opskrift

Igår fik vi rødspætte fileter med persillesovs og nye kartofler. Og selvfølgelig skulle der en lækker remmer til. Tænkte jeg for en gangs skyld ville lave min egen. Og det er pærelet, viste det sig. Og resultatet bliver rigtig lækkert. Har undladt diverse rodfrugter og gulerødder i denne her, fordi jeg gerne ville lave en "oprindelig" én, som jeg vidste min datter ville kunne lide.

Opskrift på hjemmelavet remoulade:




1 mellemstørrelse løg rives groft
6 cornichoner rives fint
2-3 spsk øko mayo - den jeg brugte er denne her fra urtekram 
1 spsk med top gurkemeje
2 teske karry
1 knivspids spidskommen
1 teskefuld rørsukker (kan udelades)

Alt røres sammen og vips, så er den spot on :-)

OBS! Der skal ikke salt i, den smager godt og kraftigt i forvejen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar